اقدامات قبل از درمان هموروئید

هموروئید بیماری است که در آن رگ های خونی منتهی به رکتوم ملتهب که در نتیجه این عوارض بافت های داخلی به سمت بیرون کشیده می شود. بیمار پس از رویارویی با این مشکل با مسائلی همچون درد، خارش، سوزش، خونریزی و مشاهده لکه خون حین دفع دست و پنجه نرم می کند. این عوارض به نحوی خودنمایی می کند که فرد دیر یا زود می بایست به درمان آن اقدام کند. برای اینکه بتوانید فرایند درمان را با موفقیت پشت سر بگذارید لازم است بایدها و نبایدهایی را در قالب اقدامات قبل از درمان همورویید رعایت کنید. اگر شما هم از این موضوع آگاهی ندارید مقاله زیر از شرکت آویژه درمان متین، به خوبی این موضوع را برای شما شرح می دهد.

 

اقدامات قبل از درمان هموروئید-شرکت آویژه درمان متین

 

گام های اولیه در درمان همورویید

از مهم ترین موضوعاتی که می بایست از اهمیت آن غافل نباشید این است که با دیدن علائم اولیه همورویید، آن را جدی بگیرید. به عنوان اقدامات قبل از درمان همورویید، به پیشنهاد پزشک اصلاح سبک زندگی می تواند برای مداوای خود به خود بیماری موثر باشد. اما اگر این تدبیرها کارساز نبود شما باید حتما به روش جراحی کم تهاجمی و در نهایت تهاجمی روی بیاورید. قبل از برداشتن هر گامی موارد زیر را در گوشه ذهن نگه دارید:

  1. در انتخاب متخصص نهایت دقت را به عمل آورید. توصیه ما به شما این است که به متخصصی مراجعه کنید که نسبت به روش های روز دنیا عالم است، تنها در این صورت است که ایشان به استفاده از ابزارهای جدید درمان همورویید مانند HAL-RAR از یک روش نسبتا ساده ولی کاملا کم تهاجم به مداوای بیماری اقدام می کند.
  2. از عوارض و شرایطی که بعد از درمان بیماری با آن مواجه خواهید شد، آگاهی پیدا کنید و به عنوان اقدامات قبل از درمان همورویید خود را برای آن آماده کنید.
  3. از بیماری های زمینه ای خود صحبت کنید. در صورتی که پزشک از وجود حساسیت ها آگاه نباشد ممکن است در حین درمان با مشکلاتی مواجه شود.

اقدامات قبل از درمان همورویید

با توجه به اینکه متد انتخاب پزشک برای درمان بیماری چه باشد بایدها و نبایدهای متفاوتی برای آن ها تعریف می شود که می توان ان ها را مشترک دانست. این گروه بندی به شرح زیر می باشد:

  • آماده سازی روده

24 ساعت قبل از عمل هموروییدکتومی لحظات حیاتی محسوب می شوند. لازم است بیمار به طور کامل روده خود را برای انجام پروسه آماده کند. آماده سازی روده در واقع بخشی از اقدامات قبل از درمان همورویید می باشد که فرد می بایست در منزل آن را انجام دهد. با مصرف ملین 24 ساعت قبل از شروع پروسه، مدفوع موجود در روده بزگ تماما تخلیه می شود. اگر دلیل انجام این کار را می خواهید باید بگوییم که این اقدام عمل جراحی را آسان تر می کند و احتمال عفونت را به حداقل میزان خود می رساند. راه مورد استفاده در تخلیه روده بسته به نظر پزشک متفاوت می باشد. این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که عدم توجه به این موضوع در اقدامات قبل از درمان هموروئید زمان پروسه را به تعویق خواهد انداخت.

  • پرهیز از خوردن و آشامیدن

بیماران می بایست از خوردن و اشامیدن هر نوع خوراکی حتی آدامس، به مدت 8 تا 12 ساعت قبل از پروسیجر پرهیز کنند. همه این تدبیرها برای این موضوع است که روند درمان دچار اختلال نشود و از بروز عوارضی بعد از عمل همچون آسپیراسیون، تهوع و استفراغ ممانعت به عمل آید.

  • راحت باشید!

هر چه میزان استرس شما کم باشد، پروسه با موفقیت به پایان خواهد رسید. به عنوان اقدامات قبل از درمان همورویید می بایست در روز معین لباس های راحت به همراه داشته باشید که به راحتی قابل تعویض باشند. نکته مهمی که بانوان باید آن را به خاطر بسپارند این است که از آرایش کردن و لاک زدن پرهیز کنند.
دلیل اینکه بانوان باید از ارایش و لاک زدن پرهیز کنند این است که ناخن شاخص خوبی از گردش خون بیماران هستند و لاک ناخن مانع برای پالس اکسی متری (روشی که در آن میزان هموگلوبین خون آمیخته با اکسیژن اندازه گیری می شود) است.

  • تنها در محل جراحی حاضر نشوید

از آنجایی که این پروسه تحت بیهوشی یا تزریق آرام بخش انجام می شود، بعد از اتمام آن در روال عادی خود نیستند که بتوانند به تنهایی از پس امور شخصی خود بربیایند. بنابراین به عنوان بخش مهمی از اقدامات قبل از درمان همورویید لازم است با یکی از آشنایان خود هماهنگ کنید تا شما را به منزل برساند و حداقل به مدت یک شب هم در کنار شما حضور داشته باشد.

  • آمادگی های لازم را از پیش ترتیب دهید

مواد خوراکی مناسب که پزشک خوردن آن ها را به شما توصیه کرده است را از پیش تهیه فرمایید. جویدن آدامس و مکیدن ابنبات می تواند عملکرد روده شما را تسهیل کند. یکی از موارد مهمی که افراد اغلب به آن توجه ندارند، هماهنگ کردن مرخصی به اندازه کافی (حدود ده روز) از محل کار می باشد.

خوردن و آشامیدن در اقدامات قبل از درمان همورویید

غذای مصرفی در مدت زمان قبل تر از 8 تا 12 ساعت می بایست تا حد امکان سبک باشد منظور از وعده غذایی سبک در اقدامات قبل از درمان همورویید، خوردن سوپ و سالاد است که هضم آن ها نیز آسان می باشد. اگر استعمال دارو یا قرص قبل از درمان به هر روش HAL-RAR یا جراحی همورویید برای شما تجویز شده است، می بایست با حداقل میزان آب به اندازه یک جرعه مصرف شود. این موضوع را به یاد داشته باشید که در روز جراحی حتما داروی خود را به همراه داشته باشید تا دستورالعمل جدیدی برای آن ها در نظر گرفته شود و یا اینکه با داروهای جدید جایگزین شوند.

سایر اقدامات ضروری قبل از درمان همورویید

  • از مصرف دخانیات، سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • همانند سایر جراحی ها یک هفته قبل از انجام عمل مصرف انواع داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و قرص های ضد التهابی ممنوع است.
  • بانوان این موضوع مهم را در گوشه ذهن نگه دارید که در اقدامات قبل از درمان همورویید، زمان قاعدگی را در نظر بگیرید تا با پروسه جراحی تداخلی نداشته باشد.
  • 2 الی 3 روز قبل از عمل، برقراری رابطه جنسی ممنوع می باشد.
  • در صورت داشتن هر گونه ابهام و ترس نسبت به روند پروسیجر می توانید از ان با پزشک صحبت کنید.
  • استراحت مطلق قبل از جراحی ممنوع می باشد، با وجود اینکه شما ناراحتی هایی را در ناحیه مقعد خود احساس می کنید، این موضوع دلیل نمی شود که تنها استراحت کنید. فعال بودن به اندازه ای که ناراحتی برای شما ایجاد نکند علاوه بر کاهش استرس، عمل دفع و تخلیه روده را تسهیل می کند.

دیگر اقدامات مراقبتی قبل از درمان هموروئید

قبل از شروع هر نوع پروسه درمانی برای هموروئید، ممکن است برخی اقدامات پیشگیرانه و تغییرات در سبک زندگی به شما کمک کند تا درمانی موفقیت آمیز داشته باشید. البته توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید تا درمان مناسبی را بر اساس وضعیت شما تعیین کند و به شما هر گونه اقدامات لازم را توضیح دهند.

رژیم غذایی سالم و مفید: افزایش میزان فیبر در رژیم غذایی با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و نان نیمه سفت بسیار مؤثر و مفید است همچنین مصرف آب به مقدار کافی برای جلوگیری از یبوست و تسهیل در مدفوع‌ بسیار مؤثر می‌باشد، که لازم است این موارد را قبل از آغاز درمان هموروئید انجام دهید.

فعالیت بدنی: انجام ورزش‌های منظم برای تقویت عضلات و بهبود جریان خون تأثیر مفیدی در پروسه درمانی شما عزیزان دارد، اما بهتر است از ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

استفاده از مرطوب کننده: استفاده از انواع کرم‌های مرطوب‌کننده برای کاهش خشکی و التهاب داخلی بسیار مؤثر است در اقدامات قبل از درمان هموروئید از این نوع کرم‌ها استفاده کنید.

استفاده از محصولات بهداشتی: استفاده از کاغذتوالت نرم و آرام برای جلوگیری از آسیب به بافت‌های حساس بسیار مهم است در نتیجه از محصولات بهداشتی با کیفیت بالا استفاده کنید.

اجتناب از نشستن در طولانی مدت: برخی از وضعیت‌های طولانی مدت می‌تواند باعث فشار زیاد بر روی منطقه محیط هموروئید شوند و سبب تشدید عوارض آن‌ها شود.

خودداری از مصرف دخانیات و الکل: کاهش مصرف موادی مانند الکل و تنباکو که می‌توانند به تحریک هموروئیدها بپردازند یک امر بسیار مهم است که می‌تواند پروسه درمانی را رضایت‌بخش‌تر کند.

قبل از هر تغییری در رژیم یا برنامه تمرینی خود در اقدامات قبل از درمان هموروئید، مهم است با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر علائم شما شدید باشند یا مدت زمان طولانی به این عارضه دچار شده باشید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها