درمان هموروئید

یکی از بیماری های رایجی که این روزها افراد به دلایل متعدد اعم از نشستن و ایستادن طولانی مدت به آن مبتلا می شوند، هموروئید یا بواسیر می باشد. اتفاقی که در این عارضه برای بیمار می افتد گشاد شدن سیاهرگ ها در ناحیه مقعد است که بسته به نوع آن ، با علائمی اعم از احساس درد ، خارش و سوزش در شدت های مختلف همراه است.

هموروئید پرولاپس

هموروئید پرولاپس ، عارضه ای دردناک است که در آن ورید مقعد یا انتهای رکتوم، علاوه بر متورم شدن ، از مقعد به بیرون زده می شود که کل زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد. تاکنون دلایل متعددی برای پرولاپس شدن هموروئید معرفی شده است که از رایج ترین آن ها می توان به زور زدن زیاد ، بارداری ، چاقی و غیره اشاره کرد.

آویژه درمان متین

درمان بیماری های مربوط به نشیمنگاه اعم از همورویید ، پرولاپس و فیستول از جمله دغدغه هایی است که این روزها شرکت آویژه درمان متین به خوبی پاسخ مناسبی برای این برای آن یافته است. این شرکت با معرفی دستگاه سونو داپلر و استفاده از روش های نوین غیرجراحی در درمان بیماری های یاد شده یکه تاز است. مجموعه آویژه درمان متین متشکل از افراد متخصص است که به خوبی به نیازهای بیماران واقف می باشند و با بهره گیری از روش های نوین راهی ساده را پیش روی بیماران قرار می دهند.

شقاق

ایجاد شکاف یا زخم در ابتدای مقعد شقاق نام دارد و می تواند با خونریزی مقعدی همراه باشد. محل رایج بروز بیماری معمولا در پایین یا بالای سوراخ مقعد است. علت بروز این عارضه را می توان به دلایل متعددی اعم از یبوست ، اسهال شدید و غیره ارتباط داد. انقباضات عضلات داخل مقعد حین اجابت مزاج باعث ایجاد درد در شکاف می شود.

فیستول

از جمله بیماری های مقعد که می تواند با درد غیرقابل تحمل همراه باشد ، فیستول نام دارد. نام فیستول اشاره به اتصال غیر طبیعی میان دو سطح یا دو بافت بدن دارد که در نوع مقعدی آن ، این اتصال در اندام یاد شده رخ می دهد. از آنجایی که این بیماری نشیمنگاهی ، فرد را درگیر می کند، با بروز کوچکترین علائم فورا قابل تشخیص است.

سوالات متداول

آیا فیستول به صورت خود به خود و با مرور زمان درمان می شود؟

خیر ، بافت های موجود می بایست با استفاده از روش های مختلف برداشته شوند ؛ زیرا در غیر این صورت خطر ابتلا به سرطان وجود خواهد داشت.

آیا هموروئید بعد از درمان قابل بازگشت است؟

این موضوع کاملا به تکنیک مورد استفاده برای درمان بستگی دارد اما در مجموع فرد می بایست احتیاط های لازم را انجام دهد.

ایا هر زائده گوشتی که از مقعد بیرون می زند بواسیر است؟

یکی از نشانه های رایج هموروئید احساس برآمدگی در مقعد یا بیرون آن است ، برای محض اطمینان می بایست به پزشک مراجعه کنید.

برای درمان شقاق در زنان باردار چه کاری می توان انجام داد؟

جراحی برای زنان حامله امکان پذیر نیست بنابراین روش ها غیرجراحی و غیر تهاجمی پیشنهاد مناسبی می باشد.

جدیدترین تکنیک های درمانی بیماری های نشیمنگاهی

استفاده از تکنیک های مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیا ، حق تمامی بیماران است. آویژه درمان متین از معتبرین ترین شرکت های ارائه دهنده دستگاه های درمان بیماری هایی از قبیل هموروئید در گریدهای مختلف ، شقاق و فیستول می باشد. این شرکت با جمعی از پزشکان و متخصصان در امر درمان بیماری های یاد شده به روش جدید ، بدون خونریزی و در کم تهاجم ترین حالت ، با معرفی دستگاه سونو داپلر در این امر یکه تاز است.

در درمان بیماری ها همواره چند اصول اساسی مد نظر پزشکان و محققان قرار داشته است. اولین و مهم ترین رکن ، میزان اثرگذاری متد مورد استفاده می باشد که بتواند بخش وسیعی از نیاز افراد را پاسخ بدهد. به این ترتیب که بعد از انجام آن ، شخص با رعایت بایدها و نبایدهای خاص به بهبودی کامل دست یابد. دومین عامل موثر در پیشرفت تکنیک های درمان ، عوارض ناچیز آن می باشد. با وجود اینکه جراحی مستقیما عضو مورد نظر را تحت تاثیر قرار می دهد اما فرد را با دوران نقاهت طولانی به همراه عوارض غیر قابل چشم پوشی مواجه می سازد. به این شکل که فرد می بایست پس از مدت زمان مشخص با مصرف داروها از تشدید عوارض جراحی مانند عفونت جلوگیری کند ؛ به همین ترتیب به میزان بیشتری از روتین زندگی خود باز می ماند. اخرین فاکتور موثر که باعث می شود تکنیک های جدیدی برای درمان بیماری های متنوع ارائه شود ، سریع بودن آن است. درطی فرایند جراحی فرد باید در حالت بیهوشی قرار بگیرد تا پزشک بتواند با اعمال جراحات به برداشت بافت ها و درمان بیماری بپردازد. راه های ساده تری نیز وجود دارد، نیازی نیست که برای درمان بیماری ها ، مخصوصا دسته ای از آن ها که قابل کنترل از محیط خارج از بدن می باشند از جراحی استفاده کرد. بیماری های مانند هموروئید ، هموروئید پرولاپس ، فیستول و فیشر از جمله عارضه هایی هستند که می توان بدون ایجاد زخم ، آن ها را درمان کرد. با وجود اینکه تشکیل زائده و بروز علائم غیر طبیعی در داخل بدن رخ می دهد ، با استفاده از ابزاری مانند سونوداپلر می توان در سریع ترین زمان ممکن به محل ناهنجاری پی برد و به درمان آن اقدام کرد.

معرفی سونو داپلر(HAL-RAR)

سونو داپلر یکی از ابزارهای پیشرفته برای درمان عارضه های موجود در مقعد می باشد که با ورود آن به دهانه مقعد در امر تشخیص عارضه و درمان ، عملکرد موفقیت آمیزی به همراه دارد. در واقع آنچه در سونو داپلر برای درمان هموروئید در گریدهای مختلف ، فیستول و شقاق رخ می دهد ، ارسال سنسور کوچک به نام داپلر از ورودی مقعد می باشد تا از این طریق بتوان سرخرگ های خونرسان که در اثر بیماری متورم شده اند را تشخیص داد. جراح از طریق این تکنیک که HAL نام دارد ، می تواند با استفاده از یک نوع نخ خاص و اعمال بخیه ، خونرسانی را به هموروئید و مقعد محدود سازد. در این صورت هموروئید درمان می شود و تورم آن به شکل چشمگیری کاهش می یابد . برای گرید های پیشرفته تر بیماری همچون نوع پرولاپس که در آن بافت ها به طور کامل از مقعد بیرون زده می شود ، جراح با استفاده از متد RAR بافت های یاد شده را به محل یاد شده برمی گرداند و با اعمال بخیه در همان جا فیکس می کند. بافت های یاد شده می بایست در بالای خط دندانه قرار بگیرند ؛ بنابراین نیاز نیست که با جراحی حذف شوند. به همین ترتیب این راه یکی از راه های موثر ، کم تهاجم و سریع برای درمان بیماری های یاد شده می باشد.

آخرین مقالات

مراقبت های بعد از درمان هموروئید-آویژه درمان متین

مراقبت های بعد از درمان هموروئید

بعد از انجام دادن کوچکترین اقدام حتی نوع غیر درمانی آن، لازم است برای مدتی هرچند کوتاه از روتین زندگی خود به دور باشیم. این

درمان فیستول

بروز عفونت ها در هر قسمت از بدن رایج است، آن ها ممکن است به صورت آبسه در بین اندام ها تجمع پیدا کنند و

مراقبت های بعد از درمان فیستول-شرکت آویژه درمان متین

مراقبت های بعد از درمان فیستول

اغلب بیمارانی که برای درمان فیستول به پزشک مراجعه می کنند می خواهند از زمان استراحت، خانه نشینی و مراقبت های بعد از درمان فیستول

همورویید-آویژه درمان متین

هموروئید و موثرترین راه درمان آن

هموروئید بالشتک هایی طبیعی متشکل از بافت و رگ ها هستند که در محل تلاقی بین رکتوم (انتهای روده) و مقعد جا گرفته اند. این